Locuri

Decăderea litoralului românesc

Plajele românești atrăgeau în trecut peste 1,5 milioane de turiști străini per sezon. Autoritatea română stabilise un sistem dezvoltat al turismului, începând cu plaja Mamaia.

Stațiunile se extindeau spre sud, iar hotelurile urmau să fie reconstruite. Se cumpărau cele mai scumpe autocare din Germania , locațiile țintă fiind turismul balnear de la Eforie – Techirghiol- Mangalia. Stațiunile era plasate asemeni unei constelații, ceea ce ia determinat pe autorități sa le de-a majorității nume de planete . Astfel iau naștere Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Costinești.

Tinerii instruiți, cunoscători de limbi străine erau trimiși în afară, pentru a putea promova stațiunile respective, care le puteau oferii cazare nouă, prețuri mici, curățenie, etc.

Turiștii de pretutindeni treceau pragul litoralelor românești, de la nemți, francezi, ruși, englezi, polonezi, cehoslovaci, etc.

Anii 70′ au adus cu sine și apogeul litoralului românesc, astfel că, și ambasadorii străini participau la deschiderea sezonului estival. Printre atracțiile majore se număra Cazinoul de la Constanța. Acesta găzduia un restaurant la parter, clubul de noapte unde răsuna intens muzica inconfundabilului Dan Spătaru, în lateral era poziționată ruleta, cu vedere spre mare. Litoralul oferea 144.000 de locuri de cazare iar industria punea la bătaie peste 70.000 de locuri de muncă.

De atunci și până astăzi locurile de muncă au scăzut drastic, 116.000 de locuri de cazare, și foarte puțin personal deoarece foarte mulți au plecat în străinătate, unde se câștigă per sezon cât un an de lucru.

Criza economică a distrus piața turismului, iar românii duceau jind distracțiilor de prin afară. Se făceau reportaje despre cât de groaznică era situația din România, pe la sfârșitul anului 82′.

Stațiunile au fost privatizate și lăsate în paragină, iar altele au fost “re-modernizate”. Litoralul geme de gherete și restaurante “de top” ce oferă mâncăruri stricate, iar prețul este exorbitant .

Acest lucru i-au împins pe români să aleagă destinațiile de afară , precum Bulgaria, Grecia sau Turcia. Bate vântul printre șezlongurile goale din  Mamaia , transmite o turistă.

”Am găsit o Mamaie neîngrijită, părăsită, clădiri abandonate, mizerie multă, în orice caz nu o stațiune de renumele ei.  Prețurile sunt  mari,  se lucrează pe timpul sezonului estival ceea ce este îngrijorător pentru că omul vine să se relaxeze, să se odihnească .”

Terasele sunt goale chiar și în weekend. Situația este asemănătoare și în Delta Dunării unde numărul de turiști au scăzut cu 14%.

Sursă Foto: PressOne

 

Decăderea litoralului românesc
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai citite

Platforma Hyperflash a fost creată în anul 2010 ca urmare a implementării proiectului european JOBS – Jurnalismul Ocupație în Beneficiul Societății – POSDRU 60881.

Copyright © 2010 Hyperflash.ro | 2021

To Top