Entertainment

Recenzie “În lipsa rațiunii”

Înainte de toate, vă oferim un sinopsis al filmului În lipsa rațiunii.

Scris şi regizat de către Woody Allen, filmul „În lipsa raţiunii” va avea premiera în cinematografe din 28 august, când va prezenta pe marile ecrane povestea unui profesor de filozofie plin de îndoieli, care îşi regăseşte pofta de viaţă după ce comite un act existenţial.WA14_D03_0029 De-a lungul carierei sale, Woody Allen a manifestat o fascinaţie faţă de filozofie. El a transpus-o în eseurile comice „Filozofia mea”, în piese ca „Moartea bate la uşă” şi „Dumnezeu” şi în filme precum „Dragoste şi moarte” şi a explorat probleme filozofice mai serios în filme ca „Delicte şi fărădelegi” şi „Match point”. „Încă de când eram foarte tânăr, nu ştiu din ce motiv, am fost atras de ceea ce oamenii numesc „marile întrebări”. În munca mea, ele au devenit subiecte de care aleg să râd, dacă este vorba de o comedie sau pe care le tratez, dacă este vorba de o dramă”, declară Woody Allen.WA14_D01_0253Profesorul de filozofie Abe Lucas (Joaquin Phoenix) se află pe fundul prăpastiei din punct de vedere emoţional, motiv pentru care viaţa i se pare lipsită de sens. De la activismul politic până la cursurile predate la colegiu, niciunul dintre proiectele în care s-a implicat nu a avut vreun impact major asupra cuiva.WA14_D24_0464La scurt timp după ce se angajează ca profesor la colegiul dintr-un mic orăşel, Abe cunoaşte două femei: pe Rita Richards (Parker Posey), o profesoară deprimată din cauza unei căsnicii eşuate care caută fericirea în braţele lui şi Jill Pollard (Emma Stone), cea mai bună elevă şi prietenă a lui. Deşi îşi adoră iubitul, Jill este fascinată de trecutul excentric şi personalitarea artistică a lui Abe. Dezechilibrele lui mentale tot mai frecvente nu fac altceva decât să o cucerească şi mai tare pe tânără. Destinul celor doi se schimbă atunci când, din întâmplare, aud conversaţia unor străini. WA14_D01_0599Atunci bărbatul ia o decizie radicală care îl face să se bucure din nou de viaţă. Însă alegerea făcută declanşează o serie de evenimente care le va afecta atât pe Jill cât şi pe Rita.

Și acum, să scriem pe scurt câteva lucruri  despre film.

Filmul creat de către Woody Allen este, după părerea mea o comedie tragică, o comedie neagră. Nu am răs de mult timp la un film la care actorul principal încearcă și se chinuie din răsputeri să comită o crimă. Nu mă așteptam ca la un film în care ni se aduce aminte de problemele existențiale ale fiecărei persoane să se poată introduce fraze și momente hilare care să stârnească râsul în public.

Filmul conține destul de multe citate existențiale a unor filosofi foarte cunoscuți, precum Nietzsche, Kierkegaard sau Kant.

Abe, chiar dacă este un cunoscut profesor universitar şi autor la unor cărţi de mare succes (şi chiar poet), nu încearcă să îşi depăşească intelectual colegii şi nici nu încearcă să îşi uimească elevii. Acesta cade într-o depresie alimentată de mult alcool și de gânduri nefaste. La o petrecere chiar încearcă să se sinucidă (culmea, era o petrecere cu elevi de-ai săi), dar norocul ține cu el.

Din păcate, nu pot da mai multe detalii despre film și despre finalul său, în care karma își arată mușchii, pentru că ar însemna să povestesc filmul; și asta nu este bine.

Așadar, dacă doriți să vizionați un film cu substraturi filozofice și cu idei existențiale filozofice, dat și să râdeți, noi vă recomandăm acest film cu cea mai mare plăcere.

Copyright © 2010 Hyperflash.ro | 2021